Het verhuizen van een .nl domeinnaam:
Om een .nl domeinnaam te kunnen verhuizen naar Protagonist dient u bij uw huidige provider een verhuistoken op te vragen.
Dit is een code die bestaat uit letters en cijfers die speciaal gegenereerd word voor uw domeinnaam. Deze code kunt u per e-mail dan sturen naar sales@protagonist.nl.
Een .nl domeinnaam kunnen wij van Protagonist binnen een dag verhuizen.
We raden u echter wel aan uw domeinnaam mintens 2 weken voor het aflopen van het contract bij uw oude host te verhuizen. Het gebeurd af en toe wel eens dat een code het niet doet en dan moet er een nieuwe code aangevraagd worden.
Het verhuizen van een .com, .net, .info, .biz en .org.
Om één van bovenstaande te kunnen verhuizen naar Protagonist dient u bij uw huidige provider een autorisatiecode op te vragen.
Deze code is ook speciaal gegenereerd voor uw domeinnaam.
Deze code kunt u per e-mail sturen naar sales@protagonist.nl
Het verhuizen van deze domeinnamen duurt ongeveer een week.
Het verhuizen van een .be domeinnaam.
Voor het verhuizen van een .be domeinnaam naar Protagonist hebben we ook een code nodig. Deze code wordt door Protagonist aangevraagd en deze code wordt dan gestuurd naar het e-mailadres welke bekend is bij uw huidige provider. U kunt deze code dan sturen naar sales@protagonist.nl
Het verhuizen van een .eu domeinnaam.
Voor .eu domeinnamen zijn er op dit moment nog geen verhuiscodes.
U kunt de verhuizing via het bestelformulier aanvragen en Protagonist gaat dan voor u de verhuizing aanvragen. U ontvangt binnen enkele dagen een e-mail waarin een link staat die u dient te bevestigen. Zodra dit gebeurd is kunnen wij van Protagonist uw domeinnaam verhuizen.
Het verhuizen van de website.
Bij het verhuizen van de domeinnaam zal de website die hieraan gekoppeld is niet automatisch meegenomen worden. Om downtime te voorkomen kunt u voor de voltooiing van de verhuizing de bestanden van de site van uw oude host ophalen en op de hosting bij Protagonist plaatsen. Hiervoor heeft u uw FTP gegevens nodig, en het IP adres van uw hosting. Deze gegevens worden verstrekt bij de uitlevering van uw domein, maar u kunt hiervoor ook contact opnemen met onze technische support. Indien uw site gebruik maakt van databases zou u deze via uw control panel opnieuw moeten aanmaken en een MySQL dump moeten importeren. Neem voor het maken van de dump contact op met uw oude host. Omdat de mappenstructuur en instellingen van de Protagonist hosting vrijwel altijd zullen verschillen van andere hosts zullen enkele instellingen in de configuratie van uw site gewijzigd moeten worden. Dit is zeker het geval als u gebruik maakt van een CMS zoals bijvoorbeeld Joomla of WordPress. Neem voor een controle van de settings en/of de nodige informatie contact op met onze helpdesk.
Het verhuizen van uw e-mail accounts.
Indien u e-mailaccounts aan uw domein gekoppeld heeft, zouden deze via uw control panel opnieuw aangemaakt moeten worden. Als de mailboxen ingesteld zijn voor de verhuizing voltooid is loopt u geen risico om e-mails te missen. Controleer voor de voor het ophalen van e-mail instellingen in Microsoft Outlook of Mac Mail met POP3 of IMAP onze handleidingenpagina’s onder Online Support of neem voor de instellingen contact op met onze helpdesk. Het is ook mogelijk om de e-mailaccounts door ons te laten aanmaken op uw hosting en vervolgens vanaf afstand door ons te laten instellen m.b.v Teamviewer. Hier worden geen extra kosten voor gerekend. Standaard kunt u gebruik maken van onbeperkt aantal POP3 of IMAP accounts op alle hostingpakketten vanaf het Starter Pakket, maar wij bieden ook Microsoft Exchange 2007 aan vanaf € 8,50 per mailbox per maand. Met deze dienst het mogelijk is agenda items en contactpersonen te delen en zowel de inkomende als uitgaande mail tussen meerdere applicaties te synchroniseren. Kijk voor meer informatie onder Hosted Exchange op onze homepage.
Voor de verhuizing van andere extensies kunt u het beste contact op nemen met onze sales afdeling sales@protagonist.nl of 0883334444.