Protagonist is trots op haar diversiteit in klanten en de websites die op de servers geplaatst worden. Elke week richt Protagonist haar schijnwerpers op een van haar 20.000 klanten, en geeft deze een plek in de spotlight.  Deze week stellen wij u graag voor aan Schoolhelpdesk.nl.

Harm Hofstede (www.harmhofstede.nl) is initiatiefnemer van Schoolhelpdesk.nl (www.schoolhelpdesk.nl) en al jaren zeer tevreden over hostinprovider Protagonist. Als zelfstandig ondernemer heb je ook ’s avonds of in het weekend vragen aan je provider en dan is het heel prettig als je ook op die momenten snel en goed geholpen wordt.

ICT-coördinatoren in het onderwijs worden vaak bedolven onder briefjes in postvakjes, vragen in de wandelgangen en berichten in de mailbox. Vaak vliegen ze van de een naar de ander en ontbreekt tijd om problemen te voorkómen in plaats van op te lossen. Een helpdesksysteem zorgt voor een duidelijk overzicht van ICT-problemen. Bovendien is helder voor de ICT-beheerders welke zaken zijn afgehandeld, welke nog behandeld moeten worden en door wie. Aan een helpdesksysteem kan een kennisbank gekoppeld worden, waardoor gebruikers steeds vaker en sneller zélf het antwoord op hun vraag kunnen vinden.

Het systeem is volledig Nederlandstalig, zowel voor gebruikers als voor beheerders. In het administratie-gedeelte zijn ook de helpteksten Nederlandstalig, waardoor een beheerdershandleiding eigenlijk niet nodig is. Schoolhelpdesk kan ook worden ingezet als vraagbaak bij andere zaken die veel vragen oproepen, zoals de verhuizing of fusie van een school. Ook kan schoolhelpdesk worden gebruikt als “klussendienst”.

Op de website staat een demo, beknopte handleiding en meer achtergrondinformatie.

Schoolhelpdesk.nl