Sinds kort kunt u gebruik maken een nieuwe onderdeel in uw control panel, namelijk het aanpassen van de DNS van uw domeinen.
U kunt de DNS manager vinden in uw control panel onder Beheer bij Domeinen en vervolgens “DNS Beheer”.
DNS wordt gebruikt om aan te geven naar welke locatie op het internet uw website en e-mail verwijst .
Bij het vastleggen van uw domein wordt deze doorgestuurd naar het IP van de server waar uw hosting op actief is als u een pakket heeft, terwijl e-mail wordt gerouteerd via onze Spam Experts firewall en vervolgens in uw mailboxen terecht komt..
Een aanpassing in de DNS moet gedaan worden als u bijvoorbeeld een subdomein naar het IP van een andere host wil laten verwijzen of een eigen e-mail server in gebruik wil nemen.
Het duurt enkele uren voordat een DNS aanpassing binnen Nederland verwerkt is. Wereldwijd kan dit tot 24 uur duren.
Houdt hiermee rekening als u aanpassing doet! Bij twijfel kunt u altijd met onze Technische Support contact opnemen via support@protagonist.nl of 088-333 4444.
Een medewerker kan u dan adviseren en begeleiden bij de wijzigingen in uw DNS.
Mocht u niet precies weten hoe u de aanpassing moet uitvoeren via de manager of geeft u er de voorkeur aan dat deze door een van onze ervaren medewerkers wordt gedaan, gebruik dan in uw control panel de knop Freeform om her verzoek aan ons te sturen.
Verzoeken die hiermee verstuurd worden komen direct bij onze Technische Support binnen en worden altijd binnen 24 uur behandeld.