Wij zijn druk bezig om al onze shared servers te vervangen met snellere, NVMe servers. Dit doen wij gefaseerd om u bij te kunnen staan met de benodigde Support. Hieronder treft u een aantal antwoorden op de meest gestelde vragen omtrent de migratie van de server. Als uw vraag hier niet tussen staat, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Mijn e-mail werkt niet meer
Lukt het binnenhalen van e-mails niet meer? De kans dat uw e-mailprogramma de instellingen heeft aangepast is groot. Dit kan gebeuren als u de autoconfiguratie optie heeft aan staan van uw e-mailprogramma. Klik hieronder op het e-mailprogramma dat u gebruikt om de juiste instellingen (samen met de instructies) in te stellen:
- Microsoft Outlook
- Windows Live Mail
- Mozilla Thunderbird
- iPhone/iOS
Ik krijg een ‘De identiteit van de mailserver kan niet worden gecontroleerd’ melding in mijn e-mailprogramma
Indien u gebruik maakt van SSL in uw e-mailprogramma, dan dient u het certificaat voor uw SSL/TLS-verbinding goed te keuren. De stappen hiervoor zijn afhankelijk van uw e-mailprogramma.
Voor Apple Mail: Klik op Toon certificaat -> Het vakje “Vertrouw *.regelpaneel.com…..” aanvinken. Hierna klikt u op OK en vult u achteraf het wachtwoord van uw Mac in (let op: niet het wachtwoord van uw e-mail!).
N.B.: Deze melding kunt u tot aan tweemaal toe ontvangen. Eénmaal bij het ontvangen en éénmaal bij het versturen. U dient voor beide keren dezelfde stappen uit te voeren. Hierna zult u deze melding niet meer moeten ontvangen.
Ik krijg al mijn verwijderde e-mails te zien
Als u gebruik maakt van POP3 en u uw e-mails lokaal binnenhaalt, dan weet de server niet wat u nog op uw computer heeft staan (dit is hoe POP3 werkt). Om die reden haalt de server nogmaals alle e-mails binnen. U dient helaas zelf nogmaals de niet benodigde e-mails te verwijderen of te verplaatsen van map. Dit kunt u in de toekomst voorkomen door gebruik te maken van IMAP i.p.v. POP3.
Mijn e-mail mappen zijn verdwenen
Indien u gebruik maakt van IMAP, dan kan het voorkomen dat uw e-mailprogramma (of de Webmail) uw mappen niet meer weergeeft. U dient zich nogmaals te ‘abonneren’ op deze mappen. De instructies hiervoor verschillen per e-mailprogramma. Voor de Webmail doet u het volgende:
- Eénmaal ingelogd op onze Webmail, gaat u met uw muis over het tandwieltje (bovenaan in het scherm te vinden), vervolgens over “Voorkeuren” en klikt u op “E-mail“
- Klik vervolgens op de allerlaatste optie (rechts op deze pagina te vinden) genaamd Mapweergave
- Schakel de optie “IMAP mapinschrijvingen gebruiken?” uit door het vinkje weg te halen en klik vervolgens op Opslaan
- Klik linksboven op de knop “E-mail” naast het Protagonist logo
- De mappen zullen voortaan standaard worden weergegeven
Mijn laatste ontvangen e-mails zijn verwijderd
Omdat wij uw ‘fysieke’ mailbox verplaatsen van locatie, dienen wij ook de DNS aan te passen naar de nieuwe locatie toe. Een DNS wijziging kan een aantal uren in beslag nemen alvorens deze wereldwijd is verwerkt. De kans bestaat dat er een e-mailbericht (of meerdere) aankomen op de oude locatie. Als dit het geval is, neemt u dan alstublieft contact op met onze Support afdeling. Wij kunnen uw gemiste e-mails overzetten naar de nieuwe server.
Ik heb mijn DNS later aangepast en mis daardoor e-mails
Als uw domeinnaam niet bij ons staat geregistreerd, ontvangt u van ons een e-mail met daarin het juiste IP-adres die u dient door te voeren bij de hostingpartij waar uw domeinnaam staat geregistreerd. Als u dit gedaan heeft na de migratie, dan is de kans er dat u e-mails zult missen die in de tussentijd naar u zijn toegestuurd. Als dit langer dan een aantal uren is geweest, kan de inhoud van die e-mail niet meer worden achterhaald. Wel kunt u inzien wie u heeft gemaild, op welk e-mailadres en wanneer dat geweest is. Om dit te achterhalen, doet u het volgende:
- Login op uw Control Panel op www.protagonist.nl
- Klik op het tabblad Domeinen
- Vouw het domein uit waar het over gaat (door op het plusteken rechts te klikken)
- Klik op Spam Control
- Aan uw linkerhand heeft u een menu die van boven naar beneden loopt. Onder het kopje Inkomend heeft u de optie Zoekfunctie logbestanden. Op deze pagina kunt u een tijdvak selecteren waarin u wilt zoeken. Als u de zoekopdracht start, zult u alle e-mails zien die aan u gericht zijn geweest in het geselecteerde tijdvak. U kunt de resultaten ook verfijnen door de selectiebox “spam” uit te vinken om zo spam-berichten niet weer te geven in de resultaten.
Mijn website naam is aangepast
Als u een CMS installatie (zoals Joomla of WordPress) heeft en deze via het Plesk Paneel heeft geïnstalleerd, dan houdt het Plesk Paneel uw oude configuratie aan m.b.t. de naam van uw site. Wij kunnen dit herstellen voor u. Neemt u dan ook alstublieft contact op met onze Support afdeling zodat wij dit voor u kunnen aanpassen.
Mijn website functioneert niet meer zo goed
Als uw website niet meer naar behoren functioneert of er missen simpelweg wat dingen, dan kunnen wij dit herstellen voor u. Neem contact op met onze Support afdeling. Voor al uw vragen zijn wij per e-mail en telefoon te bereiken. Mail met ons op support@protagonist.nl – of bel naar 088 333 4444.