Misschien bezoek je weleens een website en krijg je niet de juiste pagina’s te zien, maar een foutmelding.
Omdat sommige foutmeldingen wel eens voor verwarring of paniek kunnen zorgen, hebben wij de meest voorkomende meldingen voor jou uitgelicht:
502 Bad Gateway
Er zijn grof gezegd twee verschillende situaties:
– Je krijgt de melding bij elke webpagina die je bezoekt.
Neem dan contact op met jouw internetprovider. Er is waarschijnlijk iets mis met je internetverbinding
– Je krijgt de melding bij een specifieke webpagina die normaal zou moeten werken.
In dit geval kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Zo kan het zijn dat de server een korte re-boot heeft op het moment dat je de melding krijgt. Probeer het dan op een later moment nog eens. 502-meldingen zijn vaak van tijdelijke aard. Mocht dit niet zo zijn, laat het ons dan zeker weten.
503 Service Unavailable
Deze melding laat zien dat jouw domein niet bereikbaar is. Het kan zijn dat je domein is uitgeschakeld vanwege een hack, spamming of openstaande facturen. Als je niet weet wat de oorzaak zou kunnen zijn, geef het door aan onze support-desk.
504 Gateway Timeout
Zoals de melding al aangeeft, betreft dit een timeout. Vaak is de oorzaak een van de (resource-)limieten binnen je hostingpakket. Op het moment dat deze niet toereikend zijn zal de server een timeout geven. Soms kunnen deze instellingen voor je aangepast worden om alles soepeler te laten werken, maar neem bij twijfel contact op met onze support-desk.
404 Not Found
Dit betekent dat het betreffende bestand niet is gevonden op de server.
Kijk bij deze melding eerst goed in je webbestanden om te zien of het bestand of de webpagina wel op de door de server genoemde locatie staat. Als dit niet het geval is, zal de server het bestand namelijk niet kunnen vinden. Mocht het bestand tóch op de juiste plaats staan, neem dan contact met ons op.
409 Conflict
In 99% van de gevallen komt deze melding naar voren door een conflict dat de betreffende webpagina heeft met één van onze beveiligingsmodules. Soms is deze melding naar voren gekomen zonder dat dit duidelijk is weergegeven. De melding staat dan vaak aangegeven in het tabje van je webbrowser. Neem in het geval van een 409-conflict contact op met Protagonist, zodat wij een uitzondering voor je kunnen toevoegen in de beveiligingsmodule.
(Kijk voor meer informatie over onze ModSecurity beveiligingsmodule op de volgende pagina)